۲۵ روش فوق‌العاده برای افزایش بازدید سایت

۲۵ روش فوق‌العاده برای افزایش بازدید سایت

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. برخی از این روش‌ها شامل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و سئوی on-page می‌شوند.

افزایش بازدید سایت
ستاره |
سرویس تکنولوژی -
اگر از یک فروشنده یا صاحب یک کسب‌وکار سؤال کنید چه چیزی را بیشتر از همه در جهان دوست دارد، احتمالا می‌گوید مشتریان بیشتر! بعد از این که مشتریان در لیست هدف یک کسب‌وکار قرار بگیرند چه اتفاقی می‌افتد؟ خب معلوم است! بازدید سایت افزایش می‌یابد. روش‌های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم به ۲۵ مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.


روش‌های افزایش بازدید سایت

۱. تبلیغ کنید

تبلیغات پولی جستجو (Paid search)، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری یا نمایشی (display advertising)، همگی روش‌هایی عالی برای جذب بازدیدکننده و برندسازی هستند. استراتژی‌های تبلیغات پولی خود را متناسب با اهدافتان تنظیم کنید. آیا فقط ترافیک بیشتری می‌خواهید یا به دنبال تغییرات نیز هستید؟ هر شبکه تبلیغات پولی مانند تبلیغات گوگل، جوانب مثبت و منفی خود را دارد، بنابراین قبل از برداشتن کارت اعتباری، با دقت در مورد اهدافتان فکر کنید. اگر فکر می‌کنید که افزایش بازدید سایت شما منجر به فروش بیشتر می‌شود، لازم است کلمات کلیدی هدف را به عنوان بخشی از استراتژی‌ تبلیغات جستجوی پولی خود قرار دهید. بله رقابت برای این عبارات جستجو می‌تواند شدید و پر هزینه باشد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را خواهد داشت.

افزایش بازدید سایت


۲. در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید

نمی‌توانید تنها محتوای خوب تولید کنید و منتظر باشید مردم آن را پیدا کنند، پس باید فعال باشید. یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای محتوای شما است. توییتر برای ایجاد لینک‌های کوتاه و جذاب ایده‌آل است. +Google نیز برای بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل کارآمد خواهد بود. اگر یک شرکت تولیدی b2c هستید، بهتر است از سایت‌های اجتماعی پرمخاطب مانند اینستاگرام و پینترست استفاده کنید.

افزایش بازدید سایت


۳. تنوع ایجاد کنید

برخلاف تصور بسیاری از افراد، هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. برای این منظور، طول و فرمت محتوای خود را متفاوت انتخاب کنید تا برای خوانندگان جذاب باشد. برای حداکثر تأثیرگذاری، از پست‌های وبلاگ کوتاه‌تر و مبتنی بر اخبار و همچنین ویدیوها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.


۴. عنوان‌هایی بنویسید که مشتریان نتوانند در برابر آن مقاومت کنند

عنوان‌ها مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما هستند. بدون یک عنوان جالب، حتی جامع‌ترین پست‌های وبلاگ نیز خوانده نخواهند شد. استاد هنر عنوان نویسی باشید. برای مثال، نویسندگان در BuzzFeed و Upworthy، قبل از اینکه یک عنوان را انتخاب کنند، اغلب بیش از بیست عنوان مختلف می‌نویسند تا در نهایت بهترین آن‌ها انتخاب شود؛ بنابراین قبل از فشردن دکمه انتشار، با دقت در مورد عنوان خود فکر کنید.


۵. به سئوی سایت توجه کنید

بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو روشی گران‌بها و ارزشمند است. آیا در عکس‌ها از تگ alt استفاده می‌کنید؟ آیا برای محتواهای جدید پیوند داخلی ایجاد می‌کنید؟ متا دیسکریپشن چطور؟ بهینه‌سازی سئو سایت به افزایش بازدید سایت کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: آموزش سئو؛ آشنایی با اصطلاحات مهم و ثبت سایت در گوگل


۶. از کلمات کلیدی طولانی  استفاده کنید

کلمات کلیدی طولانی اکثریت جستجوهای وب را به خود اختصاص می‌دهند، به این معنی که اگر آن‌ها را به عنوان بخشی از تبلیغات پولی یا تلاش برای بهبود سئو مورد هدف قرار ندهید، شانسی برای پیشرفت نخواهید داشت.


۷. وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) را شروع کنید

وبلاگ نویسی مهمان واقعا علی‌رغم آنچه شنیده‌اید، بی‌اهمیت نیست. ایمن‌سازی پست مهمان در یک سایت معتبر می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود و به شما کمک کند برند خود را بسازید. با این وجود، توجه داشته باشید که استانداردهای وبلاگ نویسی مهمان طی ۱۸ ماه گذشته به شدت تغییر کرده است و تاکتیک‌های اسپم سئو ممکن است منجر به مجازات‌های سخت شود.


۸.دیگران را به وبلاگ نویسی مهمان در سایت خود دعوت کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه بر ارسال محتوا در وبلاگ‌های دیگر، از دیگران بخواهید در سایت شما وبلاگ نویسی کنند. آن‌ها می‌توانند به مقاله مهمان خود لینک بدهند یا آن را به اشتراک بگذارند، این کار می‌تواند خوانندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد. فقط مطمئن باشید که محتواهای باکیفیت و محتوای اصلی بدون لینک‌های اسپم را پست کنید، زیرا گوگل از وبلاگ نویسی مهمان کم کیفیت می‌گذرد و به آن اهمیت نمی‌دهد.


۹. ترافیک ارجاعی را افزایش دهید

به جای تلاش برای اینکه سایت‌های دیگر را ترغیب کنید به سایت شما لینک بدهند (یک روند خسته‌کننده و زمان‌بر)، محتوایی را ایجاد کنید که خودشان تمایل شدید داشته باشند که با آن‌ها در ارتباط باشید. ترافیک ارجاعی به این معناست که کاربران از طریق سایت‌هایی به غیر از موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند. برای اینکه ترافیک ارجاعی بیشتری را به دست بیاورید لازم است سایت خود را در لینک‌های آنلاین ثبت کنید، رپورتاژ آگهی یا پست مهمان منتشر کنید، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، در وبلاگ‌ها کامنت بگذارید و از اینفوگرافیک ها استفاده کنید. انجام چنین کارهایی باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شوند.

افزایش بازدید سایت

۱۰. محتواهای خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید

لینکدین ابزاری فراتر از یک شبکه شغل‌یابی است. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان، اکنون به‌خودی‌خود یک پلتفرم نشر ارزشمند به شمار می‌آید؛ به این معنی که شما باید به طور مرتب محتوای خود را در لینکدین ارسال کنید. انجام چنین کاری می‌تواند موجب افزایش بازدید سایت شما و بهبود رتبه الکسا شود به ویژه اگر دنبال کننده‌های زیادی داشته باشید.
افزایش بازدید سایت
۱۱. اسکیما را پیاده‌سازی کنید

اجرای اسکیما (یک فرمت میکرو داده دیگر) لزوما و به تنهایی باعث افزایش بازدید سایت شما نمی‌شود، اما پیدا کردن و ایندکس صفحات شما را برای ربات‌های موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند منجر به ریچ اسنیپت (استانداردهای ساختاری گوگل) بهتر شود که نتیجه آن بهبود نرخ کلیک است.


۱۲. لینک سازی داخلی انجام دهید

قدرت پیوند (link strength profile) تنها با تعیین اینکه چه تعداد سایت به سایت شما لینک داده‌اند مشخص نمی‌شود، بلکه می تواند توسط ساختار لینک سازی داخلی شما نیز تحت تأثیر قرار بگیرد. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتما از لینک سازی داخلی استفاده کنید. این کار نه تنها به سئو کمک می‌کند، بلکه منجر به یک تجربه بهتر و مفیدتر برای کاربر می‌شود. لینک سازی داخلی سنگ بنا و اساس افزایش ترافیک وب‌سایت شما است.


۱۳. با رهبران فکری صنعت مصاحبه کنید

فکر می‌کنید مصاحبه‌ها فقط مخصوص بزرگان است؟ تعجب خواهید کرد اگر بدانید چند نفر مایلند با شما صحبت کنند، تنها اگر از آن‌ها بخواهید. برای درخواست مصاحبه با رهبران فکری صنعت خود، برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید و مصاحبه‌ها را در وبلاگ خود منتشر کنید. استفاده از نام این افراد نه تنها باعث افزایش شما و افزایش بازدید سایت شما می‌شود، بلکه مصاحبه‌شونده نیز احتمالا محتوا را به اشتراک خواهد گذاشت.


۱۴. از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

بسیاری از مشاغل برای جذب مشتریان جدید از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و در حال فراموش کردن روش‌های سنتی و قدیمی هستند. ایمیل مارکتینگ می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد و منجر به افزایش ترافیک سایت شود. فقط مراقب باشید در مورد به‌روزرسانی‌های شغلی خود، مردم را با ایمیل‌های بی‌امان بمباران نکنید. همچنین از قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان غافل نشوید، به ‌ویژه در مورد افرادی که در حال حاضر از محصولات یا خدمات شما لذت می‌برند. ارسال یک ایمیل دوستانه در مورد یک سرویس یا محصول جدید می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند.


۱۵. مطمئن شوید سایت شما واکنش‌گرا (Responsive) است

مدت‌ها از زمانی که مرورگرهای اینترنت به طور انحصاری روی دسکتاپ‌های کامپیوتر کار می‌کردند می‌گذرد. امروزه بسیاری از افراد برای دسترسی به وب از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. مطمئن شوید وب‌سایت شما در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله تلفن‌های هوشمند کوچکتر نیز قابل دسترسی و مشاهده است.


۱۶. مطمئن شوید سایت شما سریع است

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است ۳۰ ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ اگر زمان بارگذاری سایت شما زیاد طول بکشد، بانس ریت یا نرخ پرش شما سر به آسمان خواهد کشید. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان از لحاظ فنی بهینه شده اند؛ صفحاتی از جمله اندازه پرونده‌های تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه‌ها. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، بهتر است.


۱۷. برای سایت خود یک انجمن بسازید

مردم می‌خواهند آنچه در ذهن دارند به زبان بیاورند و به موضوعاتی که احساس خوبی در مورد آن‌ها دارند اهمیت دهند، بنابراین ایجاد یک انجمن برای سایت شما روشی عالی برای شروع مکالمه و افزایش بازدید سایت شما است. یک سیستم کامنت نگاری قوی مانند کامنت های فیس بوک را پیاده‌سازی کنید یا یک انجمن اختصاصی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بتوانند سوالات خود را مطرح کنند.


۱۸. به کامنت ها توجه کنید

شما احتمالاً به طور مرتب از حداقل چند سایت مرتبط با مشاغل خود بازدید می‌کنید، بنابراین چرا به گفتگو نمی‌پیوندید؟ کامنت نگاری لزوما به تقویت سرعت ترافیک ارجاعی کمک نمی‌کند، اما ساختن نامی برای خودتان با ارائه کامنت های متفکرانه در وبلاگ‌ها و سایت‌های مرتبط با صنعت شما روشی عالی برای معرفی نام شما در آنجا است که متعاقبا می‌تواند منجر به افزایش بازدید سایت شما شود.


۱۹. داده های آنالیتیکس خود را بررسی کنید

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) منبع ارزشمندی از اطلاعات تقریبا در هر جنبه ممکن از سایت شما است، از محبوب ترین صفحات گرفته تا دموگرافیک‌های بازدیدکنندگان. به اطلاعات آنالیتیکس توجه کافی داشته باشید و از این اطلاعات برای آگاهی از استراتژی‌های تبلیغاتی و محتوایی خود استفاده کنید. اطلاعات بازدیدکنندگان خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه، کجا و چه موقع ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد.

افزایش بازدید سایت


۲۰. در رسانه‌های اجتماعی فعال شوید

فقط اشتراک‌گذاری محتوا از طریق کانال های اجتماعی کافی نیست. شما باید به طور فعالانه در انجمن‌ها نیز شرکت کنید. حساب کاربری توییتر دارید؟ با هشتگ های مربوطه وارد گروه ها شوید و به بحث‌های گروهی بپیوندید. آیا مخاطبان زیر پست‌های فیس بوک شما برایتان کامنت می‌گذارند؟ به سوالات پاسخ دهید و با خوانندگان خود در ارتباط باشید. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و با طرفداران خود در تعامل باشید.


۲۱. از لندینگ پیج ها استفاده کنید

لندینگ پیج ها یک منبع رایگان دیگر برای افزایش بازدید سایت شما هستند. لندینگ پیج ها صفحاتی خاص برای پیشنهادهای شما هستند، مانند دانلود یک راهنمایی رایگان یا شروع یک نسخه تریال رایگان. این صفحات حاوی جزئیاتی هستند که کاربران برای حرکت به سمت جلو به آن‌ها نیاز دارند و روی یک دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (call to action) خاص متمرکز شده‌اند. از آنجایی که لندینگ پیج ها بسیار خاص هستند، می‌توانید در پیام‌رسانی خود بسیار هدفمند باشید و ترافیک آن صفحات را افزایش دهید.


۲۲. ویدیو را در استراتژی محتوای خود بگنجانید

محتوای مبتنی بر متن خوب است، اما ویدیو می‌تواند در جذب بازدیدکنندگان جدید و جذاب‌تر کردن سایت شما، یک سرمایه ارزشمند باشد. داده ها نشان می‌دهند که به خاطر سپاری اطلاعات برای مواد بصری به طور قابل توجهی بالاتر از متن است؛ به این معنی که بازاریابی ویدیویی روشی عالی برای جلب توجه بازدیدکنندگان و افزایش هم‌زمان بازدید به وب‌سایتتان خواهد بود.


۲۳. در مورد رقبای خود تحقیق کنید

اگر برای پیگیری رقبای خود از نرم افزارهایی مانند BuzzSumo استفاده نمی‌کنید، یک نقطه ضعف بزرگ دارید. این سرویس ها عملکرد اجتماعی سایت‌ها و مطالب خاص را جمع‌آوری می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند یک نگاه اجمالی به موضوعاتی که موردتوجه خوانندگان است داشته باشید و از همه بیشتر، فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر کنید. با استفاده از این محتواها می‌توانید بدانید مردم در حال مطالعه و صحبت کردن در مورد چه موضوعاتی هستند و از نوع محتوا تقلید کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری را متوجه وب‌سایت خود کنید.


۲۴. میزبانی وبینارها را به عهده بگیرید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینارها روشی عالی برای انتقال خرد شما به مخاطبان مشتاق و منتظر هستند. همراه با کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، وبینارها روشی عالی برای افزایش بازدید سایت شما هستند. یک هفته قبل از شروع وبینار، ایمیل بفرستید و یک روز قبل، آخرین فرصت برای ثبت‌نام را یادآوری کنید. سخنرانی‌ها را برای دفعات بعدی بایگانی کنید و وبینارهای خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.


۲۵. در پست‌های خود از هشتگ ها استفاده کنید.

با افزودن هشتگ به پستهایی که صفحات وب‌سایت و پست‌های وبلاگ شما را ترویج می‌دهند، می‌توانید دسترسی خود را فراتر از شبکه خود گسترش دهید و توسط کاربرانی که محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند کشف شوید. هر چه نگاه های بیشتری متوجه لینک‌های شما شود، ترافیک بیشتری متوجه وب‌سایت شما خواهد شد.

افزایش بازدید سایت
نتیجه‌گیری

اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملا رایگان افزایش دهید بهتر است حتما از روشهایی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید آمار بازدید وبسایتتان را افزایش دهید، تحلیل رفتار کاربران است. پیشنهاد می‌کنیم به منظور آشنایی بیشتر با این مفهوم، مطالعه مطلب آنالیز سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو را از دست ندهید. شما کدام روش را ترجیح می‌دهید و به نظر شما کدام روش بیشتر جوابگو است؟ نظرات خود را در مورد هر یک از روش‌های گفته شده در بالا با ما در میان بگذارید. 

برگرفته از: wordstream

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.


گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

روی خط خبر

پربحث ترین ها

دوستان ما