کد خبر: 213692 |
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۴-۰۳:۴۱ ارسال توسط : |
5 بازدید
پ

محسن پورسیدآقایی در چهل‌ویکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران برای این که بتواند مساله آلودگی هوا را رفع کند لازم است که معاینه فنی تمام خودرو‌های در حال تردد در شهر را...

محسن پورسیدآقایی در چهل‌ویکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران برای این که بتواند مساله آلودگی هوا را رفع کند لازم است که معاینه فنی تمام خودرو‌های در حال تردد در شهر را دائماً چک کند و بتواند آن‌ها را جریمه کند. در حال حاضر دوربین‌های ما طی روز (day) حدود ۴ میلیون خودرو را ثبت کنند و تمام این تعداد را برای سیستم سیمفا ارسال می‌کنیم که به ما اعلام کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر.

به گزارش ایسنا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این که تا حدود ۲ ماه گذشته تنها اطلاعات ۲ میلیون خودرو را برای ما ارسال می‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این رقم افزایش پیدا کرده و ما تقریباً روزانه به اطلاعات ۳ میلیون خودرو دسترسی داریم. این در حالی است که دوربین‌های ما در حدود ۴ میلیون خودرو را روزانه ثبت کنند و این به معنی آن است که برخی از خودرو‌های فاقد معاینه فنی بدون جریمه و اعمال قانون در سطح شهر تردد کنند.

او با تاکید بر این که وزارت کشور باید تعداد پاسخ به استعلامات را برای شهرداری تهران افزایش دهد، تصریح کرد: نکته دیگر این است که زمانی که پلاک خودرو را برای وزارت کشور می‌فرستیم، این وزارتخانه تنها به ما اعلام می‌کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر. در حالی که ما نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داریم.

پورسیدآقایی ادامه داد: برای مثال نوع خودرو و نوع سوخت آن و این که خودرو کاربراتوری است یا انژکتوری برای ما مهم است و در ایام آلودگی هوا در تهران اعلام می‌شود که ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع است و این در حالی است که شهرداری تهران پس از ثبت پلاک خودرو نوع آن را در دست ندارد. از سوی دیگر ما اطلاعاتی نسبت به سن خودرو‌هایی که پلاک آن‌ها بوسیله دوربین‌ها ثبت می‌شود، نداریم؛ بنابراین نخواهیم توانست جلوی ورود خودرو‌های فرسوده را بگیریم.

به گفته پورسیدآقایی «تمام این اطلاعات را پلیس (police) در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد و در سیستم سیمفا تمام اطلاعاتی که ما به آن نیاز داریم، وجود دارد. شهرداری تهران ۱ سال است که از وزارت کشور خواهش می‌کند که این اطلاعات را در اختیارش قرار دهد، اما وزارت کشور می‌گوید که پلیس (police) این اجازه را به من نمی‌دهد. به همین سادگی هوا را آلوده می‌کنیم و جان مردم را به خطر می‌اندازیم.»

در ادامه این جلسه قنبری، مسئول فناوری پلیس (police) راهور ناجا با توجه به سوال این اظهارات گفت: اطلاعات تمام دوربین‌ها به صورت خام و برخط به پلیس (police) ارجاع داده می‌شود، اما ناجا ۱ ظرفیت مشخصی برای پردازش دیتا‌ها دارد. در حال حاضر نیز تمام سرور‌های ناجا با فشار تمام به سیمفا جواب می‌دهند، اما در نهایت تنها می‌توانیم اطلاعات ۳ میلیون خودرو را به سیمفا ارسال نماییم.

مسئول مرکز فناوری پلیس (police) راهور ناجا ادامه داد: این در حالی است که از ما توقع می دارند که در شهر‌های دیگر نیز اطلاعات خودرو‌ها را به سیمفا بفرستیم. ما در حال حاضر اطلاعات ۳ میلیون خودرو در تهران را با تمام توان و سختی به وزارت کشور می‌دهیم. از این رو نیاز داریم تا با افزایش بودجه بتوانیم سرور‌های خود را بیشتر نماییم.

در ادامه این جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با توجه به سوال پلیس (police) اظهار کرد: شما تمام این اطلاعات را به سیمفا ارسال می‌کنید. این که ۱ نامه برای وزارت کشور ارسال نمایید و بگوید که این اطلاعات را در اختیار شهرداری تهران هم قرار دهید، ربطی به ظرفیت سرور‌ها ندارد. این اطلاعات در حال حاضر در سیستم سیمفا موجود است، اما پلیس (police) اطلاعات را به شهرداری تهران نمی‌دهد.

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
لینک کوتاه خبر:
Scroll to Top