کد خبر: 314536 |
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵-۰۸:۵۵ ارسال توسط : |
0 بازدید
پ

. به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط تمام گیری کرونا ویروس جدید، تمام افراد به نوعی دچار اضطراب شده و آرامش خود را از دست داده اند. این شرایط برای افرادی...

اتونش عید ۳// افرادی که دچار بیماری وسواس می باشند، در مقابله با کرونا چه کنند؟

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط تمام گیری کرونا ویروس جدید، تمام افراد به نوعی دچار اضطراب شده و آرامش خود را از دست داده اند. این شرایط برای افرادی که شرایط روحی و جسمی خاصی می دارند، ممکن است سخت‌تر از افراد دیگر باشد.

این روز‌ها که توصیه‌های مکرر به رعایت بهداشت و شست و شوی مداوم دست‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت وجود دارد، افرادی که وسواس می دارند ممکن است ناراحتی زیادی را تجربه کنند؛ بنابراین گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با انتشار مطلبی با افرادی که از بیماری وسواس رنج می‌برند سخن گفته و توصیه‌هایی را برای آن‌ها ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید: کرونا را با تقویت ذهن شکست دهید


۱) باید بدانید که اضطراب در این شرایط طبیعی است و خود را به خاطر آن سرزنش نکنید. این را مدام با خود تکرار نمایید و بدانید که این شرایط سخت برای تمام ما است.

۲) به این نکته توجه داشته باشید که تمیزکردن و شست و شو را به خاطر رعایت توصیه‌ای پیشگیرانه برای ابتلا به کرونا انجام می‌دهید یا برای رهایی از افکار مزاحم و اضطرب؟

۳) تنها کار‌های توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را انجام دهید و به افکار وسواسی و اغراق در شست و شو توجه نکنید. وقتی به توصیه‌های مربوطه عمل کردید با خود تکرار نمایید که «کافی است» و اگر افکاری مانند «آیا درست انجام دادم؟» یا «مدت شستن دستم کافی بود؟» به ذهنتان رسید، سعی نمایید آن‌ها را کنار بگذارید.

۴) اخبار را از منابع معتبر دنبال نمایید و از چک کردن مداوم اخبار در طول روز (day) جلوگیری کنید.

۵) از کرونا به اندازه ایی که هست بترسید ۹ بیش از آن؛ بدانید که افراد زیادی به این ویروس مبتلا شده و با علائم خفیف درمان شدند.


بیشتر بخوانید: نگرانی ناشی از کرونا سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند


۶) سعی نمایید کار‌های روزمره خود را انجام داده و از فکر کردن مداوم به کرونا و نگرانی درمورد آن پرهیز کنید. خودتان را با کار‌های دیگری سرگرم نمایید تا از فکر و خیال دور شوید.

۷) به آینده و این که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد توجه نکنید و تمرکز خود را به «اکنون» و «این جا» معطوف کنید.

۸) سعی نمایید ابهام و نداشتن اطلاعات دقیق درمورد ویروس کرونا را بپذیرید. شما نمی‌توانید صددرصد مطمئن باشید که در امان هستید؛ بنابراین به جای این که دچار اضطراب شوید واقعیت را بپذیرید.

۹) در صورتی که نتوانستید با به کارگیری روش‌های خود مراقبتی آرامش خود را حفظ کرده و به عملکرد روزمره خود بپردازید، به صورت آنلاین یا تلفنی با روانپزشک یا روانشناس تماس بگیرید.

انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
لینک کوتاه خبر:
Scroll to Top