کد خبر: 374078 |
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۵-۰۸:۲۷ ارسال توسط : |
0 بازدید
پ

. عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سر و صدای زانو معمولاً در افرادی اتفاق می‌افتد که دچار ساییدگی...

علت اصلی سر و صدای زانوها در سنین جوانی

عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سر و صدای زانو معمولاً در افرادی اتفاق می‌افتد که دچار ساییدگی زیر کشکک زانو می‌شوند و بیشتر در سنین جوانی دیده می‌شود که این افراد مستعد  آرتروز زودرس می باشند و توصیه می‌شود حتما تمرینات تقویت زانو را تحت دید فیزیوتراپیست انجام دهند.

سعیدی اضافه کرد: توصیه می‌شود این افراد از نشستن به حالت ۲ زانو، ۴ زانو و استفاده از پله پرهیز کرده و تا حد امکان از آسانسور، مبل و دستشویی فرنگی استفاده کنند؛ بنابراین تقویت عضلات اطراف زانو یکی از بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از آرتروز محسوب می‌شود.

مدرس دانشگاه تهران تاکید کرد: توصیه می‌کنیم اگر این افراد زانو‌های پرانتزی یا ضربدری می دارند حتما به فیزیوتراپیست مراجعه و تمرینات لازم را دریافت و پیگیری کنند.

راهکارهای موثر در درمان آرتروز زانو

او در خصوص تمرینات مفید در درمان آرتروز بیان کرد: برای درمان آرتروز می‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد؛ مثلا افراد می‌توانند در حالتی که روی زمین نشسته‌اند هر ۲ پای خود را دراز کرده و بالشتی را به مدت ۵ ثانیه میان هر ۲ زانوی خود به سمت داخل بفشارند؛ یا در همان حالت نشسته بالشت را زیر پا قرار داده و زانو‌های خود را فشار دهند.

او ادامه داد: افراد می‌توانند در حالت ایستاده دست‌های خود را بدون خم شدن زانو به زمین برسانند و عضلات پشت ران را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت به حالت کششی نگاه می دارند. انجام این تمرینات روزی ۱۰ بار می‌تواند بسیار مفید باشد.

این متخصص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: به این افراد توصیه می‌کنیم از دوچرخه سواری، کوهنوردی به صورت مکرر و طولانی و دویدن زیاد پرهیز کنند تا آسیب‌های جدی‌تر آن‌ها را تهدید نکند. باید به این نکته توجه داشت اگر سر و صدا‌ی زانو با درد همراه نباشد، معمولا آسیب جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند، اما اگر این سر و صدا‌ها با درد همراه شد حتما باید تمرینات و توصیه‌های فوق جدی گرفته شود.


بیشتر بخوانید: موذی ترین دردی که مانع راه رفتنتان می‌شود


سعیدی در پایان یادآور شد: در پژوهش‌های انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه وزن، مهمترین عامل آسیب به غضروف مفصل زانوست و کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزن می‌تواند در کاهش احتمال آسیب به غضروف و پیشگیری از آرتروز زانو موثر باشد. 

انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
لینک کوتاه خبر:
Scroll to Top