علیرضا کمرئی، مسئول اصلی مدرسه تلویزیونی در دوره متوسطه در گفت‌وگو با میزان با توجه به سوال این سوال که آیا مقاطع خاصی در اولویت آموزش تلوزیونی وجود دارد یا خیر، گفت:در این خصوص اولویت ویژه‌ای وجود...

کد خبر: 867900
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۵:۳۱
ارسال توسط :
بازدید: 12
مدرسه تلوزیونی بستری برای آموزش‌های تکمیلی
علیرضا کمرئی، مسئول اصلی مدرسه تلویزیونی در دوره متوسطه در گفت‌وگو با میزان با توجه به سوال این سوال که آیا مقاطع خاصی در اولویت آموزش تلوزیونی وجود دارد یا خیر، گفت:در این خصوص اولویت ویژه‌ای وجود ندارد ونگاه ما نسبت به آموزش دانش آموزان دوه متوسطه اول و دوم یکسان است.

وی ادامه داد:اما به طور کلی محدودیتی برای ارائه افزایش ساعت و تعداد برنامه‌ها در مقاطع خاصی وجود ندارد.

وی در مورد آموزش دروس مهارتی در دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت:دروس نظری و تئوریک این دانش آموزان و دروس عمومی آن‌ها در قالب برنامه‌هایی در این طرح پوشش داده شده است، اما با توجه به تعدد رشته‌ها وبا توجه به اینکه این دروس مهارتی و عملی می باشند امکان ارائه این دروس را در آموزش تلوزیونی نداریم.

وی در مورد ادامه فعالیت مدرسه تلوزیونی در دوران پسا کرونا گفت:در حال حاضر برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص دوران کرونا است که دانش آموزان در کنار آموزش‌های حضوری که البته در برخی از مناطق صورت گرفته، آموزش‌های مکمل را نیز به صورت آنلاین و آفلاین دریافت کنند.

وی ادامه داد:اما به طور کلی از ظرفیت آموزش تلوزیونی در شزایط عادی نیز می‌توان در جهت تحقق عدالت آموزشی برای پوشش ضعف‌های تحصیلی و امکانات برای تمامی دانش اموزان استفاده کرد. تا بدین واسطه ۱ فرصت فراگیر برای دانش آموزان کشور ایجاد شود.

کمرئی با توجه به سوال این سوال که با افزایش سهم سوابق تحصیلی و اهمیت یافتن امتحانات نهایی در دوره متوسطه آیا تصمیم برای پوشش دائمی آموزش‌ها حتی پس از بحران کرونا وجود دارد یا خیر، گفت:به طور کلی تصمیم داریم با استفاده از برنامه مدرسه تلوزیونی فرصت برابر آموزشی را در اختیار تمامی دانش آموزان کشور قرار دهیم و با توجه به مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال‌های آتی اگر این نیاز احساس شود به فراخور آن می‌توان جهت آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی در پایه‌های متوسطه دوم به ویژه پایه دوازدهم برنامه ریزی ویژه‌ای کرد.

وی در پایان گفت:با توجه به اوضاع موجود و این امکان که تا پایان سال تحصیلی نتوانیم به طور گسترده از آموزش حضوری بهره‌مند شویم لزوم آموزش‌های ترکیبی و استفاده از ظرفیت‌های تلوزیونی و مجازی می‌تواند مکملی برای آموزش دانش آموزان و کمکی به نظام آموزش در کشور باشد.

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر: https://datanews.ir/?n=867900
ما را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها دنبال کنید
آخرین اخبار : اجتماعی
اجماع اصل اساسی در تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس است
۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۳:۱۶

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس، گفت: آنچه باید در امر بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، ایمن بودن شرایط دانش آموزان، معلمان و...

ارسال توسط : میزان آنلاین
کاهش محسوس وقوع جرم از طریق سیستم جعلی ثنا
۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۳:۱۶

رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس (police) فتا ناجا درباره آخرین وضعیت مربوط به مقابله با گردانندگان سیستم پیامکی جعلی ثنا به میزان گفت: درباره این سیستم جعلی نکته‌ای که باید اشاره کنم این است که...

ارسال توسط : میزان آنلاین
اجماع اصل اساسی در تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس است
۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۲:۳۲

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس، گفت: آنچه باید در امر بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، ایمن بودن شرایط دانش آموزان، معلمان و...

ارسال توسط : میزان آنلاین
کاهش محسوس وقوع جرم از طریق سیستم جعلی ثنا
۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۲:۳۲

رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس (police) فتا ناجا درباره آخرین وضعیت مربوط به مقابله با گردانندگان سیستم پیامکی جعلی ثنا به میزان گفت: درباره این سیستم جعلی نکته‌ای که باید اشاره کنم این است که...

ارسال توسط : میزان آنلاین
یک روز در سایت تزریق واکسن رازی
۱۴۰۰/۰۸/۰۳-۰۰:۳۶

خبرگزاری میزان -  واکسن رازی کوو پارس ۱ واکسن پروتئینی نوترکیب است که جزء بی خطر و بی ضررترین واکسن‌ها می باشند و این واکسن بوسیله مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، که در زمینه تولید واکسن سابقه...

ارسال توسط : میزان آنلاین