در این نشست، پس از ارائه گزارش مدیران کل تابعه مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از اقدامات تحولی صورت گرفته در ساختار و روند پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی طی ۳ ماه گذشته، حجت‌الاسلام...

کد خبر: 927566
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۲۰:۴۶
ارسال توسط :
بازدید: 5
پیگیری تمام درخواست‌های مردمی اولویت دستگاه‌های تابعه دولت است
در این نشست، پس از ارائه گزارش مدیران کل تابعه مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از اقدامات تحولی صورت گرفته در ساختار و روند پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی طی ۳ ماه گذشته، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بر لزوم راه‌اندازی میز خدمت با تکریم ارباب رجوع به‌منظور پذیرش و پاسخگویی مطالبات مردمی، پاسخگویی مراجعین به‌صورت ۲۴ ساعته و حتی در ایام تعطیل، توجه و تعیین تکلیف درخواست‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و نظارت مدیران کل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و بازرسی‌های دستگاه‌ها بر حُسن اجرای امور تأکید کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه منویات و رهنمود‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در حوزه‌های عدالت و رسیدگی به اقشار مختلف جامعه، گفت: از آنجایی که امامین انقلاب بار‌ها خود و مسئولین را به عنوان نوکران و خادمان مردم معرفی می‌نمودند، لذا کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی، موظف به فراهم کردن شرایط افزایش رضایت‌مندی مردم می باشند و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ نمود.

صالحی، عدالت‌محوری، فساد ستیزی، روحیه جهادی و تلاش صادقانه و توأم با مردم‌داری و حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع به ویژه طبقات ضعیف جامعه را از رویکرد‌های تازه مرکز ارتباطات دولت مردمی و انقلابی برشمرد و در همین راستا تأکیدکرد: بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف می باشند نسبت به ایجاد سرعت در روند پاسخگویی به مطالبات مردمی با تقویت فرهنگ مردم‌مداری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سامانه‌های موجود نظیر سیستم الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، تلاش جهت یکپارچه سازی سامانه‌های الکترونیکی خدمات‌رسان اقدام کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با تأکید بر این مسأله که رئیس‌جمهور ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای تمام درخواست‌ها و گزارشات مردمی قائل بوده و همواره پیگیر نحوه پاسخگویی و حل مشکلات ارجاع شده به این مرکز است، اضافه کرد: پیگیری تمام درخواست‌های مردمی از اقصی نقاط کشور در چارچوب قانون و امکانات موجود، جزو اولویت‌های اصلی تمام دستگاه‌های تابعه دولت است.

وی با اشاره به اینکه تأکیدات آیت‌الله رئیسی بر مردم‌داری و توجه ویژه به محرومین در دولت سیزدهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم دولت مردمی است، محور بودن مردم در این دولت با دولت‌های پیشین باید در افکار عمومی ملموس باشد.

صالحی با اشاره به اینکه تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر حضور وزرا، معاونین و مدیران کل دولت در بین مردم، از کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به فراهم کردن شرایط حضور مردم و دیدار مستقیم و بدون واسطه وزرا و مسئولان با مردم از طریق راه‌اندازی میز خدمت در بهترین شکل و مناسب‌ترین محل در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات مردمی نقش پل ارتباطی مردم با رئیس‌جمهور و تمام ارکان دولت را داراست، تأکید کرد: باید در تمام سطوح دولت به نحوی هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم تا هیچ فردی که به این مجموعه به عنوان ملجاء و پناهگاه خود رو آورده، ناامید بازنگردد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه دریافت نامه‌های متعدد از مردم در اَشکال و قالب‌های مختلف گفت: حتی اگر فردی روی ۱ کاغذ کوچک یا در حد ۱ شماره تلفن هم در برهه‌هایی مانند سفر‌های استانی به ما تحویل دهد، موظف به پیگیری آن می باشیم؛ زیرا این نامه‌ها امانت مردم در دست ما می باشند و نباید با بی‌اعتنایی به آنان، موجب ناامیدی و سرخوردگی مردم شویم.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به تأکیدات مکرر رئیس‌جمهور مبنی بر برخورد سریع و قاطع با هرگونه فساد در مجموعه‌های دولتی و بررسی شکایات و گزارشات و تخلفات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف که به‌صورت مردمی دریافت می‌شود، پیگیری‌ها و نتایج باید به‌صورت فوری و بدون ملاحظات مرسوم اعلام شود که در این زمینه نقش ادارات بازرسی دستگاه‌های دولتی، جایگاهی ویژه و حائز اهمیت است.

وی در ادامه از مردم خواست تخلفات احتمالی دستگاه‌ها را در جهت رسیدگی به اداراه کل بازرسی و اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های این مرکز گزارش نمایند.

گفتنی است در این جلسه، تعدادی از نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و معاونین رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، مدیران دفاتر وزارتی و دفاتر مدیران کل ارزیابی عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تبیین برنامه‌ها و راهکار‌ها و هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای امور ارتباطات بین مردم و دولت مردمی به اظهار دید پرداختند.

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر: https://datanews.ir/?n=927566
ما را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها دنبال کنید
آخرین اخبار : تازه ها
چگونه با کم‌ترین هزینه پوستی صاف داشته باشیم؟
۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۲۰:۲۸

داشتن سبک زندگی سالم ۱ مزیت غیرمنتظره برای شما به همراه دارد؛ پوستی سالم و درخشان. رعایت برخی نکات می‌تواند به اندازه استفاده از محصولات مراقبتی با هزینه‌های بالا بر پوست شما تأثیر...

ارسال توسط : پارسینه
از انتشار نامه‌های جعلی برای ایجاد آشوب تا همکاری با عبدالمالک ریگی / واقعا چرا در ساعات اداری بمب‌گذاری می‌شد؟
۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۲۰:۱۲

...

ارسال توسط : تابناک
حباب متحرک به زودی تولید می‌شود | میکرولینو ۲.۰ آماده ورود به شهرها
۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۲۰:۰۴

به نقل از وب‌سایت کار اند درایور، شرکت «میکرو موبیلیتی سیستم» فاش کرده است که تولید را در مارس ۲۰۲۲ و پس از معرفی مطلوب این مدل در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ در پاییز گذشته شروع خواهد...

ارسال توسط : پارسینه
جلوگیری از حمله قلبی در زمستان با این عادات رفتاری
۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۲۰:۰۴

دمای پایین می‌تواند سیستم عصبی سمپاتیک را فعال کند و ترشح کاتکولامین ها را افزایش دهد. این شرایط منجر به انقباض رگ‌های خونی می‌شود که ممکن است ضربان قلب، فشار خون و حتی سطح کلسترول را...

ارسال توسط : پارسینه
این خودرو قدرتمندترین شاسی‌بلند لاکچری جهان خواهد بود
۱۴۰۰/۱۰/۲۸-۱۹:۴۰

به نقل از وب‌سایت اتواکسپرس، به طور گسترده انتظار می‌رود که این یکی از نسخه‌های با عملکرد بالا از DBX باشد که احتمالا ۱۲ سیلندر توسعه‌یافته داخلی خود این برند از روی موتور ۴ لیتری ۸...

ارسال توسط : پارسینه