خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، روز گذشته در نشستی با ۷۵ تَن از مدیران کل حوزه وزارتی و بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌های ۱۹ گانه و سازمان‌های تابعه نهاد ریاست جمهوری که برای...

کد خبر: 927616
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۱۶
ارسال توسط :
بازدید: 4
مرکز ارتباطات؛ مجموعه خدمت‌گزار ملت در کنار مردم

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، روز گذشته در نشستی با ۷۵ تَن از مدیران کل حوزه وزارتی و بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌های ۱۹ گانه و سازمان‌های تابعه نهاد ریاست جمهوری که برای نخستین بار در تاریخ تأسیس این مرکز صورت گرفت، اهداف، برنامه‌ها و رویکرد این مرکز در دور تازه فعالیت هایش در دولت مردمی را تشریح کرد.


در این نشست، پس از ارائه گزارش مدیران کل تابعه مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از اقدامات تحولی صورت گرفته در ساختار و روند پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی طی ۳ ماه گذشته، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بر لزوم راه‌اندازی میز خدمت با تکریم ارباب رجوع به‌منظور پذیرش و پاسخگویی مطالبات مردمی، پاسخگویی مراجعین به‌صورت ۲۴ ساعته و حتی در ایام تعطیل، توجه و تعیین تکلیف درخواست‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و نظارت مدیران کل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و بازرسی‌های دستگاه‌ها بر حُسن اجرای امور تأکید کرد.


رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه منویات و رهنمود‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در حوزه‌های عدالت و رسیدگی به اقشار مختلف جامعه، گفت: از آنجایی که امامین انقلاب بار‌ها خود و مسئولین را به عنوان نوکران و خادمان مردم معرفی کردند، لذا کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی، موظف به فراهم کردن شرایط افزایش رضایت‌مندی مردم می باشند و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.


صالحی، عدالت‌محوری، فسادستیزی، روحیه جهادی و تلاش صادقانه و توأم با مردم‌داری و حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع به ویژه طبقات ضعیف جامعه را از رویکرد‌های تازه مرکز ارتباطات دولت مردمی و انقلابی برشمرد و در همین راستا تأکید کرد: بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف می باشند نسبت به ایجاد سرعت در روند پاسخگویی به مطالبات مردمی با تقویت فرهنگ مردم‌مداری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سامانه‌های موجود نظیر سیستم الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، تلاش جهت یکپارچه سازی سامانه‌های الکترونیکی خدمات‌رسان اقدام کنند.


رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با تأکید بر این مسئله که رئیس‌جمهور ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای تمام درخواست‌ها و گزارشات مردمی قائل بوده و همواره پیگیر نحوه پاسخگویی و حل مشکلات ارجاع شده به این مرکز است، اضافه کرد: پیگیری تمام درخواست‌های مردمی از اقصی نقاط کشور در چارچوب قانون و امکانات موجود، جزو اولویت‌های اصلی تمام دستگاه‌های تابعه دولت است.


وی با اشاره به اینکه تأکیدات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر مردم‌داری و توجه ویژه به محرومین در دولت سیزدهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است، محور بودن مردم در این دولت با دولت‌های پیشین باید در افکار عمومی ملموس باشد.


صالحی با اشاره به اینکه تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر حضور وزرا، معاونین و مدیران کل دولت در بین مردم، از کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به فراهم کردن شرایط حضور مردم و دیدار مستقیم و بدون واسطه وزرا و مسئولان با مردم از طریق راه‌اندازی میز خدمت در بهترین شکل و مناسب‌ترین محل در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها اقدام کنند.


وی با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات مردمی نقش پل ارتباطی مردم با رئیس‌جمهور و تمام ارکان دولت را داراست، تأکید کرد: باید در تمام سطوح دولت به نحوی هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم تا هیچ فردی که به این مجموعه به عنوان ملجاء و پناهگاه خود رو آورده، ناامید بازنگردد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه دریافت نامه‌های متعدد از مردم در اَشکال و قالب‌های مختلف گفت: حتی اگر فردی روی ۱ کاغذ کوچک یا در حد ۱ شماره تلفن هم در برهه‌هایی مانند سفر‌های استانی به ما تحویل دهد، موظف به پیگیری آن می باشیم، زیرا این نامه‌ها امانت مردم در دست ما می باشند و نباید با بی‌اعتنایی به آنان، موجب ناامیدی و سرخوردگی مردم شویم.


وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مکرر رئیس‌جمهور مبنی بر برخورد سریع و قاطع با هرگونه فساد در مجموعه‌های دولتی و بررسی شکایات و گزارشات و تخلفات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف که به‌صورت مردمی دریافت می‌شود، پیگیری‌ها و نتایج باید به‌صورت فوری و بدون ملاحظات مرسوم اعلام شود که در این زمینه نقش ادارات بازرسی دستگاه‌های دولتی، جایگاهی ویژه و حائز اهمیت است.


وی در ادامه از مردم خواست تخلفات احتمالی دستگاه‌ها را در جهت رسیدگی به اداراه کل بازرسی و اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های این مرکز گزارش کنند.


گفتنی است در این جلسه، تعدادی از نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و معاونین رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، مدیران دفاتر وزارتی و دفاتر مدیران کل ارزیابی عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تبیین برنامه‌ها و راهکار‌ها و هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای امور ارتباطات بین مردم و دولت مردمی به اظهار دید پرداختند.

انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و دیتانیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، اطلاع دهید.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر: https://datanews.ir/?n=927616
ما را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها دنبال کنید
آخرین اخبار : سیاسی
امیرعبداللهیان: در وین وقت‌کشی نمی‌کنیم/ چین نقش معقولی در مذاکرات وین داشته است
۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۱۲

به گزارش ایسنا با نقل قول از شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به تازگی برای دیدار با همتای چینی‌اش به این کشور سفر کرده بود، در گفت‌وگویی اختصاصی با این شبکه...

ارسال توسط : الف
تجمع اعتراضی امروز زنان در کابل (+ فیلم)
۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۰۸

فعالان زن به کشته شدن ۱ زن در ایست بازرسی طالبان در کابل و ناپدید شدن ۱ افسر پلیس (police) زن در هرات اعتراض داشتند....

ارسال توسط : عصر ایران
مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۸هزار میلیاردتومان به دولت داده شد
۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۰۰

خبرگزاری میزان - رحیم زارع با اشاره به اینکه مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، به بانک‌های دولتی اجازه داده شد که کارگزار...

ارسال توسط : میزان آنلاین
رئیس‌جمهور: بانک‌ها واحد‌های تولیدی تمیلک‌شده را فورا راه‌اندازی یا سریع‌تر واگذار کنند/ بانک‌ها به مردم تسهیلات دهند، نه تضییقات
۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۰۰

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها با بیان اینکه دولت سیزدهم اصلی‌ترین وظیفه خود را ایجاد تحول...

ارسال توسط : میزان آنلاین
شهید نواب صفوی؛ از صف‌شکنی با غیرت دینی تا مبارزه (fight) با بی‌عدالتی و فقر
۱۴۰۰/۱۰/۲۷-۱۵:۰۰

به عذر سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یارانش| خبرگزاری میزان - گاهی نحوه شروع ۱ مسیر، درستی یا نادرستی، تداوم یا نابودی آن را نیز تعیین می‌کند. این مسیر می‌تواند مبارزه‌ای باشد که...

ارسال توسط : میزان آنلاین